Skip to content Skip to footer

Kapsayıcı Okul

Hiçbir birey, bireysel ve ailesel özellikleri nedeniyle dışlanmamalı eğitim ortamında dezavantajlı konuma düşmemelidir felsefesi temelinde projenin kapsayıcı olması hedeflenmektedir. Bu doğrultuda yürütmekte olduğumuz çalışmalar şu şekilde özetlenebilir. Dezavantajlı konumdaki bireylerin, depremler karşısında okulların dayanıklılıklarını artırmaya yönelik hazırlanan eğitim modelinden faydalanmalarını sağlayacak şekilde tasarlanması planlanmaktadır. Dolayısıyla eğitim modelinin içeriklerin hazırlanmasında özel gereksinimli bireylerin deprem deneyimlerine ve ihtiyaçlarına yer verildiği gibi hazırlanan tüm materyallerin ve dökümanların uyarlanabilir/engelsiz olmasına özen gösterilmektedir. Ayrıca, projenin en başından itibaren kapsayıcı öğretim için diğer paydaşlarla iş birliği önemsenmektedir. Bu doğrultuda, danışma kurulu ve çalışma grupları oluşturulmuştur. Danışma kuruluna farklı meslek gruplanını temsil edecek akademisyen, öğretmen, psikolojik danışman, psiko-sosyal destek uzmanı gibi meslek gruplarından olan ve deprem tecrübesi bulunan ya da depremle alakalı literatür bilgisine sahip olan 11 gönüllü temsilci katılmıştır. Çalışma gruplan ile ilgili olarak proje çalışma grubuna; deprem bölgesinde ikamet eden öğretmenler/okul yöneticileri, psikolojik danışmanlar olmak üzere 10 gönüllü temsilci; alle danışma grubuna da Türkiye’nin farklı bölgelerinden deprem tecrübesi olan 7 gönüllü aile katılmıştır. Çalışma gruplanının eğitimin farklı kademelerinden ve mümkün olduğunca özel gereksinimli bireyleri temsil edecek şekilde oluşturulmasına dikkat edilmiştir.Özel gereksinimi olan bireylere hizmet sunumunda aksaklık yaşanmaması için hazırlanan tüm materyallerin ve dökümanların uyarlanabilir/engelsiz olmasına dikkat etmek için projede hazırlanan materyaller projenin her aşamasında danışma kurulu ve çalışma gruplan tarafından değerlendirilmektedir.