Skip to content Skip to footer

Care Model

Farkındalığın ve Dayanıklılığın Geliştirilmesi Modeli (CARE) öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin stresleriyle baş etmelerini kolaylaştırmak, dayanıklılıklarını arttırmak ve eğitim vermekten duyduklan mutluluğu yeniden keşfetmelerine olanak tanımak için oluşturulan özgün bir profesyonel gelişim programidir (Jennings va, 2011). Program Patricia Jennings, Christa Turksma and Richard C. Brown tarafından geliştirilmiştir. Bu modelin geliştirilmesindeki motivasyon öğretmenlerin yaşadıkları stresin öğrencilerin iyi oluşanı üzerinde olumsuz etkilerinin olduğunu gösteren araştırma bulgulandır (or., Milkie ve Warner, 2011). Model öğretmen ve okul yöneticilerine streslerini azaltma, tükenmişlik yaşamalarını önleme, öğrencilerin sosyal, duygusal ve akademik olarak gelişmelerine katkı sağlamak adına beceriler kazandırmayı amaçlamaktadır (Create, n.d.). CARE modeli duygu beceri eğitimi, bilinçli farkındalık ve öz şefkat becerileri aktivitelerini birleştiren öğretici ve yaşantısal bir modeldir. Bu bağlamda CARE bilinçli farkındalık temelli uygulamalara dayanmaktadır. CARE öğretmen ve yöneticilerin duygusal streslerini azaltma becerilerini geliştirmeye ve öğrencileri ile destekleyici bir ilişki kurma, zorlu öğrenci davranışları ile baş etme, ve model olma sürecinde kullanabilecekleri sosyal ve duygusal becerileri kazanmasını sağlamaya odaklanır.

Create. (n.d.) CARE for teachers. https://createforeducation.org/care/care-program/# adresinden 24 Aralık 2022 tarihinde alınmıştır.
Jennings, P. A, Frank, J. L., Snowberg, K. E., Coccia, M. A., & Greenberg, M. T. (2013). Improving classroom learning environments by Cultivating Awareness and Resilience in Education (CARE): Results of a randomized controlled trial. School Psychology Quarterly, 28(4), 374-390. https://doi.org/10.1037/spq0000035
Milkie, M. A., & Warner, C. H. (2011). Classroom learning environments and the mental health of first-grade children. Journal of Health and Social Behavior, 52(1), 4-22. https://doi.org/10.1177/00221465103949