Skip to content Skip to footer

Amaç ve Hedef

Bu projenin temel amacı, depremler karşısında okullanın dayanıklılıklarının arttırılmasıdır. Bu doğrultuda bu proje okulun en kritik paydaşları olan aile, öğretmen, psikolojik danışman için geliştirilecek destek programlarıyla hem kendi iyi oluşan hem de okul öncesinden başlayarak tüm kademelerdeki öğrencilerin psikolojik i oluşlarına destek olma amaçlanını içermektedir. Dolayısıyla bu proje dahilinde geliştirilecek olan okul destek programının;
  • Çok boyutlu
  • Erişilebilir
  • Aile desteğiyle güçlendirilmiş
  • Travmaya duyarlı
  • Kapsayıcı (dezavantajlı gruplanın ihtiyaçlanına duyarlı/engelsiz)
  • İyileşme ve dayanıklılık becerileri edindirme içeriği olan
  • Hem yazılı (didaktik doküman, etkinlik, vaka, senaryo vb.) hem de dijital öğrenme araçları (masaüstü sanal gerçeklik, simülasyon, animasyon, videolar vb.) ile desteklenen
  • Uyarlanabilir
  • Ihtiyaç temelli, esnek bir müdahale programı geliştirmektir.

İhtiyaç Temelli Müdahale Programı

Deprem özelinde geliştirilecek olan bu programın diğer tüm afetler ve krizler sonrasında da kullanılabileceği öngörülmektedir.
Bu amaç doğrultusunda ulaşılması planlanan hedefler şunlardır:

  • Depremden olumsuz yönde etkilenen okulların daha da güçlenerek toparlanmasına katkıda bulunacak güncel bilimsel kavramlara ve bulgulara dayalı, ihtiyaç temelli okul güçlendirme modeli geliştirmek,
  • Geliştirilen modele dayalı olarak oluşturulacak psikolojik danışman ve öğretmen eğitimi programıyla da depremler karşısında hemen tepki verebilecek ve hızlı toparlanmaya katkıda bulunabilecek insan gücü yetiştirmek
    • Psikolojik danışmanların bireysel veya grupla psikolojik danışmayı destekleyecek, gelişim dönemlerine özgü iyileşme becerileri edinmelerini sağlamak
    • Psikolojik danışmanların ve öğretmenlerin/okul yöneticilerinin deprem öncesinde, sırasında ve sonrasında çocukları akademik alanda destekleyecekleri bilgileri ve becerileri edinmelerini sağlamak
      sosyal/duygusal
  • Ebeveynlerin, çocuklarına psikolojik destek sağlamada işe koşabilecekleri stratejilerin oluşturulmasında ve kullanılmasında rehberlik edecek bilgiyi üretmek,
    • Deprem öncesinde, sırasında ve sonrasında yapılacaklara ve psikolojik danışmanlık becerilerine dair psikolojik danışmanlar, öğretmenler/okul yöneticileri ve ebeveynler için hem kendi iyi oluşlarını hem de çocuk ve ergenlerin iyi oluşlarını destekleyici basılı ve dijital materyaller geliştirmektir.