Skip to content Skip to footer

Projemizden Haberler

Küçüklerle Zor Konuşmalar Program Tanıtımı

Küçüklerle Zor Konuşmalar  programı, ilkokul öğrencilerinin iyi oluşlarını arttırmayı amaçlayan bir eğitim modülüdür. Avustralya’da bulunan Flinders Üniversitesindeki Prof. Dr. Phillip Slee ve ekibi tarafından geliştirilen “Big Talks for Little People” programı, proje ekibi tarafından Türkçeye uyarlanmıştır. Program, küçük çocukların psikolojik sağlığına ilişkin 6 konuyu içeren 35-40 dakikalık 6 dersten oluşmaktadır. Bu dersler, öğretmenlerin sınıf içi uygulamalarına entegre edilebilecek şekilde planlanmıştır.  Her dersin planı, indirilebilir dokümanlar halinde sunulmuştur. Bu dokümanlara, sınıf içi iletişimi teşvik etmeyi amaçlayan birer dijital animasyon eşlik etmektedir. Programın Türkçe versiyonunun etkiliğini değerlendirme çalışmaları halihazırda devam etmektedir.

Programı incelemek için sitemizi ziyaret edebilirsiniz. https://www.bigtalkslittlepeople.com/tr/

Eğitim Çalışmaları

“Deprem Sonrası İyi Oluşumuzu Güçlendirmek” seminerini gerçekleştirdik. Ankara Büyükşehir Belediyesinin, depremin etkilediği 11 ilden gelen vatandaşlara tahsis ettiği Araplar Yerleşkesinde, 4 Nisan 2023’te kadınlarla buluştuk, öz-bakım stratejileri üzerine konuştuk. Proje yürütücümüz Prof. Dr. Özgür Erdur-Baker, öz-bakımın öneminden ve öz-bakım stratejilerinden bahsetti.

Çalıştaylar

 

“Deprem Sonrası İyi Oluşumuzu Güçlendirmek” seminerini gerçekleştirdik. Ankara Büyükşehir Belediyesinin, depremin etkilediği 11 ilden gelen vatandaşlara tahsis ettiği Araplar Yerleşkesinde, 4 Nisan 2023’te kadınlarla buluştuk, öz-bakım stratejileri üzerine konuştuk. Proje yürütücümüz Prof. Dr. Özgür Erdur-Baker, öz-bakımın öneminden ve öz-bakım stratejilerinden bahsetti.

Akademik Çalışmalar

Proje kapsamında veri toplanmaya ve akademik ürünler elde edilmeye devam edilmektedir. Aşağıda, proje kapsamında şimdiye kadar sunulmuş olan bildirilerin isimleri yer almaktadır.

  • Erdur-Baker, Ö., Ünlü Kaynakçı, F.Z., Serim Yıldız, B., Koçtürk, N., Şensoy, g., Sarıcı, H. & Doğançay, H.M. (Haziran 8-11, 2023). Deprem Kaynaklı Afeti Yaşayan Ailelerin Deneyimlerinin İncelenmesi: Bir İhtiyaç Analizi. Xth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye.
  • Erdur-Baker,Ö., Serim-Yıldız, B., Ünlü-Kaynakçı, F. Z., Koçtürk, N., Şensoy, G. & Sarıcı, H. (June 22-25, 2022). Trauma sensitive school models after earthquakes: A systematic review. IX th International Eurasian Educational Research Congress, İzmir, Türkiye.
  • Erdur-Baker,Ö., Ünlü-Kaynakçı, F.Z., Koçtürk, N., Serim-Yıldız, B., Sarıcı, H. & Şensoy, G. (November 17-19, 2022). Post-earthquake Experiences of School Staff: A Needs Assessment. International Education Congress, Antalya, Türkiye.
  • Ünlü-Kaynakçı, F. Zehra (29 Aralık, 2021). İhtiyaca Dayalı, Kapsayıcı ve Travmaya Duyarlı Okul Dayanıklılık Modelinin Geliştirilmesi: Depremler Karşısında Okulların Güçlendirilmesi.TÜBİTAK Deprem Araştırmaları Özel Çağrısı Projeleri Sanal Konferans, Ankara, Türkiye.